3.7.13

KRYDREDE BLOMKÅLSBRØD...



Til 10 gode brød

1/2 håndfuld basilikumblade
3 fed hvidløg
1/2 rødløg
1 peberfrugt
1 lille blomkål
1 spsk nigella/jomfru i det grønne
200 g hytteost
4 medium æg 
2 spsk grøn Husk
2 spsk solsikkekerner
Salt og friskkværnet peber
Lidt kokos olie

Basilikum, hvidløg, rødløg og peberfrugt blendes i foodprocessoren og kommes i en skål. 
Blomkålen blendes af et par gange i foodprocessoren og kommes i skålen sammen med løgene og grønt. 

Resten af ingredienserne røres i. 
Massen sættes på bagepapir og trykkes let til flade brød. 

Bag først 10-12 min v 210 grader og tag så pladerne ud af ovnen og vend brødene forsigtigt med en bred palet.
Læg en lillebitte smule kokosolie på hvert brød og bag færdigt i ca 10 min. 

Brødene kan godt væske en smule i starten af bagningen, men de "sætter" sig fint og bliver formfaste, når de er færdige. 

3 comments:

  1. Tak fordi du gider skrive opskrifter og tage billeder så jeg har endnu et sted at lade mig inspirerer - super skønt :)

    ReplyDelete
  2. Det gider jeg godt, Marianne, det er også godt for mig selv, både for at ha' et sted at søge oplysninger og også for at blive skarpere på, hvad der virker...

    ReplyDelete
  3. Uhm, de ryger da lige på Pinterest huskesedlen - de må prøves :)

    ReplyDelete