9.7.13

RESTE-DESSERT...



Der stod en lille klat chia-grød fra forleden    inde i mit køleskab. Det gør der ikke mer'!

For nu er det lavet til en lille dessert, som Sophie og jeg lige har nydt. 
Hurtigt lavet og lige så hurtigt spist, for da første bid var taget var det svært ikke at lyn-spise resten. 

Den bløde søde dessert fik følgeskab af lidt pure lavet af kedelige jordbær fra i går  og en håndfuld blåbær...


Jeg rørte den kolde grød med hytteost og lidt letpisket fløde. Lige dele af hvert, sådan nogenlunde da. Fløden havde jeg pisket med kornene af en halv stang vanille.
Lidt hakkede mandler og få dråber flydende sødemiddel og så var det klar til at blive nydt. 

Jordbær og blåbær fik et kort opkog i ganske lidt vand og så en tur med stavblenderen. Jeg sødede ikke, jordbærrene var ganske søde i sig selv, men det er selvfølgelig en smagssag og let at gøre noget ved, hvis man gerne vil ha' det sødere. 

En ganske lille klat af denne dessert fylder rigtigt godt i maven, men man kunne nu let få lyst til portion nummer 2, det smagte nemlig af mer'...

No comments:

Post a Comment