26.7.13

TUN TIL TO...



Køleskabet runger en anelse hult. 
Jeg er måske blevet lidt for god til Stop-madspild for dagene med de bugnende hynder i køleskabet er forbi, jeg køber kun det, som jeg ved kan blive spist inden slattenhed og dårligdom. 

Der er nok stadig mere derude, end der er i så mange andre køleskabe, for udvalget af mystiske glas og bøtter er det samme. Vi har jo brug for noget, som kan sætte smag, kulør og hopla på vores basis-mad. 

Jeg burde køre en tur ud og handle, fylde køleskabet og gøre klar til weekend, jeg gør det om lidt, men først frokost og en sommerferiemiddagslur...


Frokosten bliver vredet ud af det, som er i køleskabet, af de basisvarer, som aldrig mangler. 
Skyr, græsk yoghurt, mayo, krydderurter og grønt. 
Og så en enkelt dåse tun fra kolonialskabet. 

Denne portion kan let deles med en, som man nyder sin frokost med.

3 spsk skyr
1 spsk græsk yoghurt
1 spsk mayo
1 tsk god aromatisk karry
1 stængel bladselleri og 1 forårsløg i fine tern
1 ds tun
Dild, persille, purløg eller hvad der er på lager
Salt og peber

Alle ingredienserne røres sammen og serveres med grønt og evt lidt kernebrød. 

Vores grønt i dag er virkelig basis, tomat, agurk og peberfrugter, håber at i selv kan lave et lille fint indre billede af, hvor smuk en tallerken med radiser, hele ærtebælge og et lillebitte nyt rødløg kunne ha' været. 

Men smagen -
Den var heldigvis mere end basis...

No comments:

Post a Comment