13.6.14

JORDBÆR ROULADE...


Vi måtte fejre weekendstart med en "lille" kage, sådan er det om fredagen, eftermiddagen er særligt herlig og gerne også sød. 

Danske søde søde jordbær, gode store valnødder og timian fra haven blev smagsgivere og det gjorde de rigtigt rigtigt godt...

Bunden blev bagt efter en opskrift på Madbanditten, jeg brugte dog kokossukker i stedet for Sukrin og kokosfibre i stedet for mandelmel, det fungerede fint. 
Jeg bryder mig ikke om smagen af Sukrin  og bliver heldigvis ikke til en Nåså'er af den lille bitte smule sukker, som er i denne ret store portion. 
Jeg tilsatte dejen 1/2 tsk meget finthakket frisk timian, det giver en dejlig smagsnuance til de søde modne jordbær...

Til den bund, som opskriften giver, har jeg lavet fyld af 2 dl piskefløde, 1 håndfuld hakkede valnødder og 1/2 bakke jordbær i små tern. 

Stor kage til flere end vi er -
men pyt vi snupper er stykke til aftenteen...

1 comment:

  1. Ser og lyder lækkert og her bliver vi heller ikke til nåsåer af en smule sukker 😂

    ReplyDelete